Cada vegada de forma més sovintejada s'incorporen a la nostra ZER alumnes procedents d'altres països o comunitats amb desconeixement d'una o de les dues llengües oficials de Catalunya i probablement amb dificultat d'integració al medi escolar.
L'escolarització de l'alumnat és un repte més dels molts que té la nostra ZER.
El sentit d'aquest document és que la ZER acordi com organitzar l'atenció dels alumnes nouvinguts, per tal que puguin sentir-se ben acollits i percebre el respecte envers la seva llengua, cultura i creences, i que, en un temps raonable, puguin seguir amb normalitat el currículum i adquirir l'autonomia personal dins l'àmbit personal i social.

Les finalitats d'aquest pla són:

- Aconseguir una bona escolarització, encaminada a assolir el seu èxit escolar i personal.
- Incorporar-los en la descoberta i coneixement del món cultural en el que ara viuen.
- Potenciar l'intercanvi i relació entre tots els alumnes de la pròpia escola i de la ZER, com a font d'enriquiment mutu i de respecte per a les diferents cultures.
- Interessar-se per la seva identitat cultural per tal de potenciar l'autoestima.
- Ajudar-los a autovalorar-se, incorporant la seva cultura a l'escola.
- Buscar estratègies i metodologies adequades per aconseguir de l'alumne nou una adaptació global: als companys i professors, a les rutines i normes pròpies del centre i a les tradicions catalanes; assolint el seu paper dins del grup classe i de l'escola.
- Que el centre i la ZER s'enriqueixin i avancin en la seva organització respecte el tractament de la diversitat, assumint els canvis que comportarà la interacció cultural amb aquests alumnes.
- Accelerar l'aprenentatge del llenguatge verbal i escrit i aconseguir en el mínim de temps possible, la màxima participació en les activitats educatives ordinàries del centre.
- Fomentar i potenciar informació a les famílies nouvingudes.

Pla d'acollida